vemona portal

Temat: Układ połączeń MZK - bolączki i rozwiązania
Ja jestem bardzo chętny co do owrotu starego rozkładu 7 (tego sprzed kilku lat). Powód? 7 mimo tego, że jest droższa niż bus, oferuje wyższy komfort jazdy - nie ma zbytniego tłoku, ogólnie jest rzyjemniej. Wielu moich znajomych woli jeżdzić 7, jednak 2 kursy dziennie mijają się z celem. A młodzież szkolna, która dojeżdża z Sianowa do szkół, w 7 ma o wiele taniej (o 40gr!). Sam niedługo będę dojeżdżał do Koszalina do szkoły i wiem, że wolałbym jeździć 7, z tańszym dla mnie biletem i wyższym komfortem jazdy.
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=1212



Temat: Układ połączeń MZK - bolączki i rozwiązania


W kwestii busiarzy: gdyby musieli jeździć jako linia regularna wg ściśle opracowanego rozkładu jazdy (tak jak niegdysiejsza 7) to wtedy można mówić o uczciwej konkurencji z MZK. A teraz, kiedy są to z zasady rzeowzy nieregularne koszty są znacząco mniejsze.


Prawdopodobne zdziwisz się tym, co Ci owiem, ale wszystkie busy na ołączeniu Sianów - Koszalin mają regularny, ścisły rozkład jazdy.
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=1212


Temat: rozkład jazdy busów z Koszalina?
Czy istnieje w internecie coś takiego jak rozkład jazdy kursów busów spod dworca PKP w Koszalinie? Nic konkretnego nie mogę wygooglać. Dziś chodzi mi o kierunek na Ustronie Morskie, ale od czasu do czasu otrzebuję także innych kierunków. Ewentualnie czy ktoś mógłby mi odać nazwy firm rzewozowych obsługujących ten kierunek?
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=11275


Temat: Noc Muzeów w Koszalinie
Bezpłatna komunikacja
Autobus MZK, linia nr 14 – na odanym niżej odcinku trasy i według następującego rozkładu jazdy:
Oskara Langego – Zwycięstwa/Rynek Staromiejski: odjazd – 17.10, 18.22, 19.20, 20.19, 21.15, 22.10, 23.04
Zwycięstwa/Juliusza Słowackiego – Oskara Langego: odjazd – 17.46, 18.58, 19.56, 20.55, 21.47, 22.49
Muzeum w Koszalinie, ul. Henryka Dąbrowskiego – Oskara Langego: odjazd – 24.10

Muzeum w Koszalinie – Muzeum Wody (bus): ul. Dąbrowskiego, odjazd – 18.30, 19.30, 20.30, 21.30, 22.30
ul. Żwirowa, odjazd – 19.05, 20.05, 21.05, 22.05, 23.05

Muzeum w Koszalinie – Muzeum Obrony Przeciwlotniczej (autobus): ul. Dąbrowskiego, odjazd – 18.00, 19.00, 20.00
ul. Wojska Polskiego, odjazd – 18.35, 19.35, 20.35
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=3789


Temat: Tramwaje w Koszalinie
jechałem dzisiaj rzepełnionym autobusem nr 14 a otem nr 6.Jak zwykle korki i korki.Tak samo jechałem ksem do Sławna rawie godzinę./żle się oczułem bo nie znoszę autobusów/ rawdę mówiącw olę jechac ociągiem -mam 25 min godz jazdy ale nie było akurat takiego kursu/wiadomo są ograniczenia w rozkładzie jazdów/. Co transort samochodowy nie sprawdza się.Specjalne asy na busy???Przydałyby się.Generalnie komunikacja miejska w Koszalinie jest zła stawiam ocenę na 3.
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=101


Temat: Kiedy pojedziemy koleją do Mielna?
Skoro już mieszkańcy miasta łacą odatki to chyba moga oczekiwać, że ci, którzy ich ciężko zarobione ieniądze często lekka ręką wydają na różne dziwne omysły - zainwestują w coś ewnego. Tory leżą, szynobus obiecany (może marszałkowskie słowo coś warte - choć to w końcu tylko olityk) - to dlaczego nie wykorzystać tej możliwości? 16 minut jazdy Koszalin - Mielno, z lanowym ostojem w Mścicach, żeby zabrać tych, co wysiedli z innych ojazdów mając dosyć stania  megakorku na szosie. ? A że trzeba łacić? To nie jedyny rzypadek że obecni władcy łacą za głupotę oprzednich. w 1994 roku komuś widać zalezało na likwidacji ociagów. (Wtedy tak ukladano rozkłady jazdy, żeby zniechęcić ludzi do odróżowania - teraz coś się na PKP zmienia). Wtedy rzekomo busy miały być wygodniejsze? Czy są? Myślę, że teraz tylko właścicielom owych jeździdełek najbardziej może zależeć na sabotowaniu jakichkolwiek konkurencyjnych wobec ich autek środków transportu. Maltańskie amfibie - znane tylko z grafii? Płaskodenne tramwaje wodne? już rzeszkadzają ekologom, bo mogą zakłócać lęgi taków na Jamnie. Zatem ozostaje zatłoczona szosa i bus z często młodym niedoświadczonym kierowcą za kółkiem. Również na drodze rzez Łabusz, w której remont na ewno trzeba wrzucić wiecej niż milion złotych, a w dodatku nie bardzo widać chętnych na wyłożenie tej kasy... Dla busiarzy jest natomiast dobre miejsce w rejonie mieleńskiego dworca - zarobią na kursach od Chłopów o Łazy. Na koniec: Podobne dymy były w Sławnie arę lat temu. Teraz wszyscy sobie chwalą ociągi ze Sławna do Darlowa. Nawet busiarze: Więcej krótszych kursówDworzec PKP Darłowo - laża w Darłówku = więcej kasy...
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=4961


Temat: Jedynka od pierwszego lipca
Na razie do Mielna i Unieścia niezmotoryzowani koszalinianie dojadą szynobusem lub busami. Od ierwszego lipca do tego zestawu dojdzie również autobus linii nr 1. MZK zaplanowało sześć kursów dziennie.

Zgodnie z zapowiedziami ‟jedynka” wraca na trasę w sezonie letnim, choć w nieco okrojonym kształcie. Zamiast kilkunastu, będzie tylko sześć kursów dziennie. Zmiany nie dziwą, biorąc od uwagę konkurencję w ostaci szynobusu, busów odjeżdżających z arkingów rzy dworcu PKP oraz mającej ruszyć w lipcu rzeprawy rzez Jamno. 
‟Jedynka” nie zmienia trasy. Autobus będzie odjeżdżał z ętli rzy ulicy Oskara Langego, zatrzymywał się rzy dworcu, a otem jechał do Unieścia rzez Mielno. Ostatni autobus do Koszalina będzie odjeżdżał z Unieścia około godz. 18.
Szczegółowy rozkład jazdy, który będzie obowiązywał bez zmian rzez cały tydzień już za kilka dni ojawi się na stronach internetowych MZK. 
Oprócz ‟jedynki” sezonowo jeździe także linia nr 23, która rozpoczyna kurs na ętli rzy ul. Oskara Langego, a kończy rzy Sanktuarium na Górze Chełmskiej.
(amb)
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=10638


Temat: Koszalin - Mielno
Ad. 3 Rozkład jest tak ułożony, że w kilku rzypadkach albo czas na zmianę kierunku jazdy w Mielnie wynosiłby o (14.32, 19.32), albo byłby wręcz ujemny (9.23-9.20, 16.48-16.37 (!!), 19.32-19.24). Kurs rzyjeżdżający do Mielna o 18.28 w ogóle nie ma ary, ociąg musiałby się rzeteleportować z Mielna do Koszalina.

Ad. 4 Ze skomunikowaniami może być o tyle roblem, że niestety ociągi z żadnego kierunku nie rzyjeżdżają do Koszalina w takcie. Jeśli więc chciałoby się, żeby ociągi do Mielna jeździły regularnie, dokładnie co godzinę, to skomunikowanie z ociągami z głębi kraju może być trudne.

A co do zarobienia rzez Mielno większej kasy - nie do końca się z tym zgodzę. Większość otencjalnych klientów ociągu to obecni użytkownicy busów i autobusów. Dużo ludzi, którzy obecnie rzyjeżdżają ociągiem do Koszalina i rzesiada się właśnie do autobusów, skorzystałoby z ociągu. Nie odejrzewam, żeby ołączenie to rzyciągnęło dużą liczbę nowych asażerów. No, chyba że liczyć miłośników kolei, którzy będą chcieli 'zaliczyć' reaktywowaną linię
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=6383


Temat: Linia Koszalin-Mielno
KOSZALIN
25 kwietnia 2008 - 0:01

Jedzie pociąg na plażę
Letnia atrakcja dla turystów i mieszkańców regionu ruszy już w lipcu

Lepszy niż amfibia
Pomysł z szynobusem jest o niebo bardziej racjonalny, niż przeprawa przez Jamno przy pomocy amfibii czy łodzi. Zwłaszcza w sytuacji, gdy droga z Koszalina do Mielna jest w sezonie koszmarnie zakorkowana. Pozostaje trzymać kciuki za powodzenie.

Od lipca z Koszalina do Mielna będzie kursował szynobus. Choć temat wywołał na wczorajszej sesji Rady Miejskiej w Koszalinie ogromne emocje, to większość radnych poparła pomysł.

Większość radnych miejskich zgodziła się, by miasto wyłożyło 1,5 miliona zł na remont torowiska, co pozwoli uruchomić kursy. Szynobus ma jeździć od lipca przez dwa miesiące. Na razie na próbę. Dzięki temu przejazd z Koszalina do Mielna będzie możliwy w 20 minut. Zwolennicy projektu liczą, że rozładuje to gigantyczne korki, które w sezonie urlopowym paraliżują drogi prowadzące nad morze.

- To niezwykle ważne połączenie dla Koszalina - mówił wiceprezydent miasta Andrzej Jakubowski (PO). - Dzięki niemu dotrze do nas więcej turystów. Dlatego zdecydowaliśmy się wziąć na siebie to zadanie. Jeśli przedsięwzięcie powiedzie się, wówczas połączenie na stałe wejdzie do rozkładu jazdy.

Pociąg, który ma 110 miejsc siedzących, ma za darmo użyczyć marszałek województwa. Koszalin przejmie od PKP za darmo torowisko. Ewentualne straty z przejazdów (te szacuje się na 70 tys. zł) ma opłacać wspólnie Koszalin i Mielno. Koszalin ma dokładać 50 tysięcy, Mielno - 20 tysięcy.

Szynobus będzie jeździł codziennie. Kursy w godzinach 6 - 21 co godzinę, w te i z powrotem. Bilet ma kosztować 4 złote. Do tego bilety ulgowe i rodzinne, tygodniowe i miesięczne. W Mielnie, na pasażerów, którzy zechcą pojechać dalej - do pobliskich miejscowości nadmorskich, mają czekać busy i autobusy.

źródło: http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /181536151

Tekst cytowany wyróżniamy kursywą. wIC
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5004


Temat: ‟Siódemka" zlikwidowana!
Niezależny zespół ekspertów, od naukowym kierownictwem rof. dr. hab. Olgierda Wyszomirskiego, dokonał - na odstawie badań empirycznych - szczegółowej analizy stanu funkcjonowania komunikacji miejskiej i odmiejskiej z uwzględnieniem wszystkich odstawowych arametrów racy rzewozowej. Efektem zmiany w rozkładach jazdy Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koszalinie, w tym likwidacja linii nr 7 do Sianowa i z owrotem.

- W oparciu o zgromadzony materiał analityczno-statystyczny, eksperci określili kierunki modyfikacji, czyli optymalizacji, sieci komunikacyjnej, zwłaszcza w zakresie rozkładu linii i częstotliwości kursów - twierdzi Jerzy Banasiak, rzecznik MZK. - Realizując rzyjęte założenia, o konsultacjach z zainteresowanymi stronami,
nasza firma wprowadza od 1 września zmiany w rozkładach jazdy autobusów.
Konkrety? Trasa linii nr 3, we wszystkich kursach, zostaje skrócona do Niekłonic Działek (dotychczas obejmowała również: Niekłonice Wieś i Giezkowo), lecz ilość kursów ozostaje bez zmian. Z kolei trasa linii nr 9 we wszystkich kursach zostaje skrócona do Świeszyna (uprzednio kursy też do miejscowość Strzekęcino), choć i tu ilość kursów będzie ta sama. Nadto owraca się do rozkładu jazdy autobusów linii nr 1 relacji: Koszalin - Unieście sprzed wakacji z taką jak wówczas ilością kursów. Niestety, nastąpi likwidacja dodatkowych kursów w soboty i niedziele oraz kursów B - Mercedesy.
Nadto likwidacji ulega linia nr 7 relacji Koszalin - Sianów. Powody to: nierentowność kursów, marginalne znaczenie dla obsługi Sianowa, w związku z tym odmowa odpisania stosownego orozumienia komunalnego rzez burmistrza Sianowa. Czynione rzez MZK róby nawiązania kontaktu i doprowadzenia do ewnych uzgodnień w zakresie organizacji transportu lokalnego nie rzyniosły rezultatu. Podróżni jadący do i z Sianowa muszą zatem korzystać z busów rywatnych rzewoźników. (wrm)
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=8320


Temat: Układ połączeń MZK - bolączki i rozwiązania

Prawdopodobne zdziwisz się tym, co Ci owiem, ale wszystkie busy na ołączeniu Sianów - Koszalin mają regularny, ścisły rozkład jazdy.

Pytanie czy ktoś rzestrzega tego rozkładu....
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=1212


Temat: Trzeci dworzec?
Aktualnie mamy w Koszalinie 2 dworce - PKS i PKP. Ale w naszym, choć nie tylko mieście, funkcjonuje jeszcze jeden, stosunkowo nowy sposób rzemieszczania z Koszalina do okolicznych miejscowości, a mianowicie busy. Jeszcze do niedawna większość z nich "startowała" z małego arkingu między budynkiem dworca PKP, a 4. oddziałem oczty. Ostatnio zaobserwowałem, że busiarze założyli "Koszalińskie Stowarzyszenie Przewoźników" i zaktualizowali dotychczasowe warunki użytkowania miejsc arkingowych. Teraz busy stoją na arkingu omiędzy jezdniami ul. Armii Krajowej.

W tym wszystkim zapomniano o odmiocie - kliencie.
1. Chodnik jest wąski, ale długi - jeśli ierwsze miejsce arkingowe jest wolne, to wszyscy otencjalni klienci stoją rzy nim, bo a nóż widelec mój bus się na nim zatrzyma? Może rzypisać konkretne miejsce do konkretnej linii?
2. Jedne busy kursują często, inne rzadko. Drugi rzypadek jest o tyle niedogodny, szczególnie dla osób starszych, że na całym arkingu nie ma miejsc siedzących. Postawienie aru ławek nie owinno być roblemem.
3. Skoro już cywilizuje się ten sposób transportu, to może Stowarzyszenie Przewoźników omyślałoby o ustawieniu słupa informacyjnego ze zbiorczym rozkładem jazdy?
4. Jeden śmietnik to raczej za mało.
5. Może to już burżujska zachcianka, ale stanie na takim arkingu w deszczu nie należy do najprzyjemniejszych uczuć, a schować się nie ma jak. Wiata z całą ewnością załagodziłaby tę niedogodność.

O sprawie myślałem już trochę wcześniej i jak się okazuje myśli mają dużą siłę oddziaływania. Denerwowało mnie, że ludzie zamiast rzechodzić do "dworca" rzejściem odziemnym, nagminnie korzystali z rzejścia "na skróty" - rzez jezdnię (drogę krajową, na której ruch jest sporawy). Niedawno zarządca zdecydował się na ustawienie metalowych balustrad - może one omogą? Ani w BIP-ie ZDM-u, ani UM Koszalin nie znalazłem zakresu rac, jakie mają być tam rzeprowadzone - czy ktoś ma jakąś wiedzę w tym zakresie? Jedyne co znalazłem, to "unieważnienie rzetargu nieograniczonego na opracowanie rojektu budowlanego i wykonawczego bramownicy na jezdnią Al. Armii Krajowej" - niebardzo to sobie wyobrażam, o co tu może chodzić?
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=7043